czwartek, 4 września 2014

Bez maszyny również można szyć!

Poniżej dwa przykłady na to, że igła z nitką oraz chęci wystarczą aby stworzyć coś z niczego.
Wpis z dedykacją dla An@Mari :)

Opaska




Rozciągliwą koronkę (60cm) kupiłam za grosze w pasmanterii. Wykonanie jest banalne - najzwyczajniej w świecie przyłożyłam do głowy koronkę i biorąc pod uwagę czy mocno się naciąga materiał czy nie, zaznaczyłam ile zużyję materiału. Zszyłam ręcznie. Gotowe!
Moja opaska ma wymiar 51 cm i zrobiłam ją jeszcze zanim kupiłam maszynę do szycia.

Szew nie jest idealny ale na prawej stronie wygląda już znośnie :)



Czapka beanie czyli bezdomka :)

Wąsy (np. z filcu) można doszyć "na okrętkę"

Bardzo popularna ostatnio, i można ją wykonać samemu. Ja wykorzystałam do tego czarny t-shirt z grubszej bawełny.
1. Przewróciłam bluzkę na lewą stronę, przyłożyłam starą czapkę (w taki sposób aby zachować oryginalne obszycie na dole) i odrysowałam. Dodałam po 1 cm dookoła na szwy. Doliczyłam również 14 cm na dole na dwukrotne wywinięcie.
wymiary jakie uzyskałam: 30cm x 44cm (wliczając po 1 cm na szwy)

2. Wycięłam. Zszyłam. Przyznaję się, że zrobiłam to na maszynie, ale ręczne zszycie nie powinno zająć dłużej niż 15 min!
Lewa strona

Prawa strona

Dobrze tu widać oryginalny dół bluzki
3. Wywinęłam dwukrotnie (założenie ma ok 6-7cm). Po wywinięciu widoczne są szwy ale tak się właśnie ostatnio nosi ;)


4. Można doszyć dowolny napis/aplikację
Jeszcze nie wiem jak poradzić sobie z napisami, macie pomysł??


Powtórzę, że bez maszyny też daje radę!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz