środa, 13 sierpnia 2014

Jak przerobić t-shirt

Czy uwierzycie że ta bluzka była wcześniej męskim t-shirtem? 

Przeróbką zwykłego t-shirtu zajęłam się na ostatnich zajęciach skróconego kursu szycia w grudniu 2013 r. (więcej o kursie w zakładce - o mnie). Moje doświadczenie w szyciu na maszynie wynosiło wtedy zaledwie miesiąc! Ale dzięki wskazówkom Iwony nauczyłam się robić podkrój dekoltu.


Kupiłam zwykły szary t-shirt w ciuchlandzie za całą złotówkę i zabrałam się do dzieła z myślą, że nawet jeśli coś nie wyjdzie to nie będzie szkoda, a co się nauczę to moje.
Koronkowe serce będzie znajdowało się na plecach, złożyłam więc tył bluzki na pół i tak ułożyłam materiał aby przypadkiem nie wyciąć serca również z przodu. Odrysowałam serce od szablonu na bluzce, wycięłam (polecam spiąć najpierw szpilkami aby się nie przesuwało). Przygotowałam serce z koronki (dodałam 1,5 cm zapasu).

 Do środka bluzki włożyłam tekturę aby nie spiąć przypadkiem przodu i tyłu. Po upięciu wygląda to tak:

Obszyłam serce dookoła 2 razy - na szerokość stopki a następnie 1 mm od krawędzi.

Coś już widać, ale rękawki i dekolt wymagają jeszcze trochę pracy.

Dekolt wycięłam w łódkę, na oko (najpierw złożyłam bluzkę na pół aby było symetrycznie).
Podkrój dekoltu - złożoną na pół bluzkę przykładam do złożonego na pół nierozciągliwego materiału i odrysowuję kształt dekoltu:


Upięłam na manekinie jak na poniższym zdjęciu a następnie zszyłam górę podkroju i górę dekoltu:


Zszyłam jeszcze podkrój z bluzką 2 cm poniżej brzegu dekoltu dla wzmocnienia:


Na manekinie troszkę sterczy ten dekolt, ale na ciele z krwi i kości prezentuje się lepiej ;)


Rękawy są po prostu podwinięte, a czerwona patka przyszyta na stałe.
Jak się wam podoba? 

Jeśli coś jest niejasne to chętnie odpowiem na pytania w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz