piątek, 30 września 2016

2 bluzeczki dziecięce - przeróbka 2 t-shirtów

Od kilku miesięcy zabierałam się za uszycie bluzki, ale ciągle coś stało na przeszkodzie. Wszywanie malutkiego rękawa okazało się nie takie strasznie, wykończenie dekoltu również.

Na warsztat wzięłam dziecięcą bluzkę z długim rękawem (rozmiar 86) oraz swoje 2 stare koszulki. Nieodpieralne plamy na bluzce dziecka zachęciły mnie do rozcięcia jej wzdłuż szwów i stworzenia na tej podstawie papierowego wykroju.


Przy pierwszej bluzce dekolt wykańczałam 3 razy - za pierwszym razem wycięłam za krótki kawałek materiału i bluzka nie przeszłaby przez głowę, za drugim razem plisę przyszyłam nie z tej strony co trzeba, a za trzecim już wyszło :) Rękawki wykroiłam z rękawów bluzki zachowując oryginalne podłożenie podwójną igłą. Dół wykończyłam plisą.



Zachęcona małym sukcesem wykroiłam drugą bluzkę, poprawiłam tylko wykrój przodu przedłużając go w okolicach ramion. Nie podobały mi się przesunięte do przodu szwy ramion:

Łososiowy materiał nie jest tak mocno rozciągliwy jak biały, więc dekolt znowu okazał się za ciasny i nie przeszedł przez głowę. Spróbowałam więc innego wykończenia - rozcięłam szew ramienia, naszyłam tasiemkę i wszyłam pod spód guzik i pętelkę. Wykorzystałam też ozdobną tasiemkę do ukrycia szwu przy dekolcie. Rękawki mają długość do łokcia.


Jako bluzki piżamowe sprawdzają się bardzo dobrze, z tego wykroju mam zamiar uszyć też bluzki z długim rękawem :)

Pozdrawiam
Ania


3 komentarze: