sobota, 29 kwietnia 2017

Podsumowanie szycia ubrań dla dzieci + 2 darmowe wykroje


Ostatnio uszyłam kilka rzeczy dla dzieci:

Spodnie do spania




Uszyte z miękkiej flaneli. Po raz pierwszy obszywałam dziurki na maszynie (musiałam zajrzeć do instrukcji) i wszywałam gumkę w pasie. Do tej pory robiłam tunel i po prostu wciągałam gumkę. Wykrój na spodenki zrobiłam sama odrysowując od innych luźnych spodni piżamowych.

Spodnie dresowe




Uszyte z dresówki z pętelką. Tu nie obszywałam dziurek, doszyłam Washpapę - impregnowany papier. Bardzo dobrze się ją szyje. Próbki dostałam do testowania, ale póki co wykorzystałam tylko w tych spodniach - jako wlot do sznurka przy pasku i jako ozdoba z tyłu. Napis "Oskar" zrobiłam długopisem i póki co nie sprał się. Niestety w trakcie użytkowania wlot przy sznurku się rozerwał, więc jednak lepsze są standardowe obszycia.


Komplet bluzka i legginsy


Uszyte z resztki dżerseju w motyle i moich starych legginsów :)
Wykrój na legginsy pobrałam z papavero: 
https://papavero.pl/article?id=1561
Szyje się je błyskawicznie. Wykrój jest w 1 kawałku - przód i tył nogawki. I jest na szczupłą dziewczynkę. Wszystko mi odpowiada :)

Wykrój na bluzę z internetu, z stąd:  
https://brindilletwig.com/products/hooded-raglan-sweatshirt-067

Szyłam z niego już bluzę z kapturem, teraz wydłużyłam wykrój przy dekolcie i nie wszywałam kaptura i kieszeni jak w oryginale.

Oba wykroje z pewnością jeszcze wykorzystam.

A tu metamorfoza legginsów:



Czy możecie polecić jakieś darmowe wykroje na ubrania? 

Pozdrawiam
Ania

9 komentarzy:

  1. Pierwsze spodenki bardzo mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta flanela ma pewnie z 20-30 lat i naprawdę jest w świetnym stanie :)

      Usuń
  2. Rewelacja! Pięknie szyjesz! Mój hit z tego zestawienia to spodnie do spania, cudne! Mojej małej przydałoby się kilka par :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja używam washpapy do podszywania dziurek na sznurki, ale daję też metalowe kółeczka - wszystko się łądnie trzyma, nawet po wielu praniach - o tu widać, jak to u mnie wygląda: https://2.bp.blogspot.com/-NwqVstMHkTo/WPcAGk-CBHI/AAAAAAAAzVQ/7-_Qb-sh8zQbbg11vsBFQTzF32WynFtfQCPcB/s1600/1_DSC09502.jpg

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio przerabiałam samodzielnie spodnie dla mojej córki i dodawałam do nich różnych dodatków, które są modne. Zastanawiam się teraz nad bucikami na wiosnę w takim stylu https://butymodne.pl/dla-dzieci-kylie-c25952.p199.html ponieważ będą idealnie pasowały do tych spodenek i do nowej kurtki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieci maja szczescie, że mama potrafi tak dobrze szyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie, jesli ktos potrafi przerobić stare ubrania na coś nowego. Jest to również bardzo ekologiczne podejście do naszego środowiska. Brawo :)

    OdpowiedzUsuń