wtorek, 30 maja 2017

Ekologiczne, składane torby na zakupy


Torbę uszyłam z myślą o tym, by nie kupować dodatkowych plastikowych reklamówek będąc na zakupach w markecie, lecz aby zawsze mieć przy sobie w torebce coś małego i pojemnego. Torbę przetestowałam i faktycznie mieści sporo zakupów mimo swoich niewielkich rozmiarów.


Torbę można składać na 2 sposoby:

1. Zawiązując złożoną torbę uszami


2. Chowając torbę do dodatkowej, naszytej kieszonki (i tu zrobiłam 2 modele: prostokątną i trójkątną)




Trójkątna kieszonka zamykana na stoper/zapięcie ze sprężynką.



Wymiary toreb to ok 37x37 cm. Obie tkaniny to bawełna w delikatne kwiaty, co prawda gniotą się, ale jak torba jest wypchana zakupami to zagięcia rozprostowują się ;-)




Takich toreb uszyłam 5 i cztery z nich mają już nowych właścicieli :) A jedna jeszcze czeka :)


W co Wy pakujecie zakupy?

Pozdrawiam
Ania

15 komentarzy:

  1. świetny pomysł! właśnie takich szukam, ładnych kolorowych..uwielbiam torby ekologiczne jednakże te co kupuję są albo za małe, albo mają za długie rączki albo się mechacą po pierwszym praniu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również ciężko było znaleźć tą idealną. Za długie rączki albo puszczające szwy, czy gruby materiał (torba zajmuje po złożeniu pół torebki)... Ta ma dość krótkie rączki, trzymając z dłoni nie ciągnie się po ziemi, ale też da się założyć na ramię :) Polecam, została mi ostatnia :))

      Usuń
  2. Ja niestety pakuję do reklamówek, a potem wykorzystuję je do przechowywania plastików. Podziwiam osoby, które zajmują się rzemiosłem, są twórcami, a nie odtwórcami. Moja mama po nocach szyła mi i mojej siostrze sukienki, bo nic nie było w sklepach, prenumerowała Burdy i sama też szyła sobie kreacje. Ja z kolei uwielbiam szyć ręcznie, to mnie uspokaja i relaksuje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś też pakowałam w reklamówki ale potem wypadały z szuflady :D i postanowiłam zrobić porządek raz a dobrze. Choć trzeba uważać bo tych ekologicznych też pomału coraz więcej ;)

      Usuń
  3. Rewelacja!!! A te wzory tkanin to już w ogóle świetnie pasuję :) Super sprawa takie torby!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!! Delikatny wzór wydał mi się najodpowiedniejszy. Takich gładkich mam już z 5, ale jedna ma za długie uszy, druga za dużo zajmuje po złożeniu, inna w ogóle za wielka na drobne zakupy i tak powstała torebka niemal idealna ;)

      Usuń
  4. Świetne! Ja od dawna chcę uszyć takie z szerokim dnem, materiały mam, tylko czasu brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ten czas! Gdyby tak mieć cały dzień na swoje pasje... te torby czekały kilka miesięcy w kolejce ;) ale doczekały się :)

      Usuń
  5. bardzo ładne torby, zajmują mało miejsca w torebce, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, no właśnie o to chodziło, żeby zawsze mieć taką przy sobie :)

      Usuń
  6. Ale sprytne! Zdecydowanie brakuje mi takich torebek, chyba muszę wziąć się z powrotem do szycia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chociaż nie jestem przekonana, czy ta cała moda na wielorazowe torby faktycznie wpływa na poprawę środowiska (jakoś już niemal nikomu nie przeszkadza, że wszystko co wkłada do tych eko-siatek jest zapakowane w folie, często nawet w kilka warstw), to jednak muszę przyznać, że sam sposób wykonania oraz kolorystyka toreb jest rewelacyjna. Bardzo subtelna i dziewczęca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog, ale warto zaznaczyć, że coraz bardziej popularne są torby gobelinowe. Sama ostatnio taki sobie sprezentowała bo miałam dość tych toreb z typowych sklepów i powiem tak, iż nie żałuje ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Super sprawa! Sama mogę polecić również torby filcowe. Sprawdzają się podczas większych zakupów.

    OdpowiedzUsuń