środa, 31 maja 2017

Jak uszyć wiązaną opaskę pin up? Krok po kroku

Nareszcie pogoda nas rozpieszcza i w końcu czas na letnie ubrania i dodatki. Opaska będzie świetnym wykończeniem stroju małej panienki :) Opaski uszyłam z rozciągliwej dzianiny. Dzięki temu, że są wiązane posłużą na więcej niż 1 sezon. Na uszycie jednej opaski wystarczy nieduży kawałek materiału i niecałe 30 minut czasu.



Jak uszyć wiązaną opaskę pin up? 

 

1. Określamy jaką chcemy mieć szerokość opaski - ja chciałam mieć 6-centymetrową. Długość jest uzależniona od obwodu głowy. Mierzymy obwód głowy i dodajemy ok 30 cm na supełek i końce.
Wycinamy prostokąt materiału:

2xszerokość opaski (+ 1,5 cm zapasu na szwy) X długość (obwód głowy + 30cm)

Aby uzyskać opaskę na wiek 2-3 lata o szerokości 6 cm wycięłam prostokąt o wymiarach 13,5 x 78 cm.


2. Składamy materiał na pół prawą stroną do środka. Oba końce obcinamy pod kątem prostym (na rysunku poniżej wzdłuż czerwonej ciągłej linii). Przy wyznaczeniu środka naszego czubka należy pamiętać o pozostawieniu 0,7 cm zapasu na zszycie całej opaski.
3. Zszywamy pozostawiając otwór na przewrócenie.
4. Po przewróceniu otwór zaszywamy ręcznie ściegiem krytym.
5. Prasujemy, wiążemy podwójnie.


Uszycie opaski nie zajmie więcej niż pół godziny. Ja uszyłam ostatnio 4 sztuki. Z tkaniny w misie powstały 2 opaski dla bliźniaczek, a z orientalnej - opaska dla mojej osobistej modelki i jej koleżanki :)






Pod koniec kwietnia odebrałam paczkę z 1 mb dresówki w misie o 0,5 mb dresówki w orientalny wzór i zostały mi już tylko maleńkie skrawki, które pewnie wykorzystam jako dodatki przy innych projektach. Oprócz 4 opasek uszyłam jeszcze sukienkę, spodenki, legginsy, spódniczkę, czapkę i komin. Oczywiście dla dzieci. Kilka zdjęć umieszczałam już na instagramie, a już niedługo o wiele więcej pojawi się na blogu, zapraszam wkrótce :)

Pozdrawiam
Ania

14 komentarzy:

  1. Super pomysł na prezent dla dziewczynki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piserw myślałam, że to opaski z krawatów, ze względu na zakończenia, które wyglądają estetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne, ten orientalny wzór wpadł mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne! Dzięki za opis, koniecznie muszę coś takiego sprawić mojej Małej :) Bardzie zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne tkaniny! Nie spodziewałam się, że uszycie takiego cudeńka bedzie takie proste. Chyba sama skuszę się na uszycie opaski. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik na opaską super , podoba mi się też wzór na materiale uwielbiam kolorowe i żywe wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, prześliczne i całkiem nietrudne opaseczki - chyba też spróbuję, tym bardziej, że ostatnio kupiłam tkaniny w przecudnych wzorach i ostało się ich jeszcze trochę ;) Na opaskę chyba wybiorę ten wzór http://pasja-julii.pl/single-jersey-z-elastanem-rozowe-motyle-polski-producent - córcia uwielbia motylowe motywy :))) Dzięki śliczne za instrukcję! Buziaki i pozdrawiam, Karola :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry, jeżeli poszukuje Pani dobrej jakości tkanin tj. wełny, bawełny, jedwabie naturalne, które importujemy z Włoch to zapraszamy do kontaktu. Wysyłamy darmowe próbki. www.izpol.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja powiem szczerze, że chętnie do siebie skorzystałabym z takiej opcji, a do kompletu widziałam ostatnio fajne buty, chyba w tym sklepie https://butymodne.pl/damskie-butymodne-c531.p370.html Całość z białą sukienką prezentowałaby się całkiem ładnie, a z córką miałybyśmy takie same opaski.

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocza ta opaska pin up. Bardzo przyjazna instrukcja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wyobrażam sobie już poranka bez mojej ulubionej opaski do włosów. To szybki sposób na schludne fryzury i dodatkową dawkę świeżości.

    OdpowiedzUsuń