niedziela, 18 stycznia 2015

Klasyczna spódnica ołówkowa - wykrój 118 z Burdy 12/2013


Klasyczna ołówkowa spódnica to 'must have' każdej kobiecej garderoby. Można ją zestawić z elegancją białą koszulą lub wybrać zestaw bardziej na luzie, np.:



Dzięki podszewce spódnica gładko się układa, nie będzie się wypychała z tyłu, czy kleiła przy chodzeniu. Niektóre spódnice niestety przyczepiają się do nóg. Nigdy nie lubiłam podszewek, ale teraz gdy mam taką spódnicę to bardzo doceniam to "śliskie obrzydlistwo" ;)
Do uszycia tego modelu wybrałam wzór w pepitkę:

Jak wszyć podszewkę do spódnicy?
1) Wycinamy materiał wg wykroju dwukrotnie: pierwszy - na zewnętrzną warstwę (pepitka) oraz drugi - na podszewkę
2) Wszywamy zamek do pepitki, zszywamy tyły obu spódnic (w przypadku podszewki zostawiam niezszyte miejsce gdzie powinien być zamek). Prasujemy.
3) Zszywamy zaszewki oraz po bokach, obrzucamy brzegi (podszewka mocno się strzępi). Prasujemy.
4) W podszewkę wkładamy pepitkę, tak aby stykały się prawymi stronami, jak na zdjęciu poniżej, i zszywamy obie warstwy co najmniej 1 cm od brzegu:

5) Kładziemy szew po stronie podszewki. Prasujemy. Zszywamy na szerokość połowy stopki:

6) Wkładamy podszewkę do środka. Prasujemy. Doszywamy ręcznie podszewkę wokół zamka. Aby podszewka się nie wysuwała należy zszyć podszewkę i spódnicę wzdłuż bocznych szwów na ok 4 cm, jak na zdjęciu:

7) Góra gotowa, podkładamy dół. Spódnica wg tego wykroju była dla mnie nieco za długa, skróciłam więc ją, podszewka ma być krótsza o ok 5 cm od pepitki aby nie wystawała.
Dół pepitki podkleiłam flizeliną i podłożyłam go ręcznie ściegiem krytym.
Jak widać zrezygnowałam z rozporka

Gotowa spódnica:


1 komentarz: