wtorek, 27 maja 2014

Torba Panterka – jak uszyć – krok po kroku


Torebka powstała na zamówienie mojej siostry. Otrzymałam konkretne materiały i zalecenia odnośnie wymiarów i sposobu naszycia kieszonki. Już wiem, że efekt jest zadowalający, a może nawet i lepiej (cytat: „Wow suuuper!!!!! O to mi chodziło”).

 

Etapy powstawania:


1.    Wycięłam:
- zewnętrzną część torebki (beżowy, średnio gruby materiał o widocznym splocie) 39×85 cm,
- podszewkę (cienka bawełna – panterka) 39×85 cm,
- rączki 5×54 cm – 4 sztuki,
- kieszonki 16×20 cm – 2 sztuki z jasnego materiału, 1 sztuka panterki
- ozdobny pasek do kieszonki – 5×20 cm

Uwaga: do materiału należy dodać zapas na szwy – po ok. 1-2 cm z każdej strony

2.    Rączki:
1)    Zszyłam, rozprasowałam szew na płasko i zaprasowałam boki
2)    Upięłam szpilkami i zszyłam



 3.    Kieszonka zewnętrzna:
5 cm prostokątny pasek „panterki” doszyłam do przedniej części kieszonki. Rozprasowałam szew. Przyłożyłam „prawa do prawej” przód i tył kieszonki. Zszyłam zostawiając na dole ok 8 cm miejsca na przewrócenie. Nacięłam materiał w okolicy półokrągłych fragmentów po to, aby po przewróceniu na prawą stronę materiał nie tworzył kanciastej linii, lecz miękko układał się w półkole.


Przewróciłam kieszonkę na prawą stronę, i zaprasowałam:

Przypięłam szpilkami do zewnętrznej części torby i przyszyłam:

 4.    Kieszonka wewnętrzna:
Przyszyłam również kieszonkę panterkę do podszewki (z tego pędu do szycia zapomniałam sfotografować). Ta kieszonka jest jednostronna, brzegi podłożyłam używając stopki do podwijania (można też zagiąć brzegi kieszonki 1 cm i przyfastrygować/przypiąć szpilkami i przyszyć do podszewki).

5.    Doszyłam uszy do zewnętrznej części torby – najpierw wyznaczyłam środek krótszego boku i w odległości po 5,5 cm od środka (czyli łączna odległość między rączkami to 11cm) przypięłam szpilkami uszy torby i doszyłam.

6. Przyłożyłam podszewkę prawą stroną do prawej strony zewnętrznej części torebki i zszyłam wzdłuż krótszych boków. Obróciłam materiał tak jak na zdjęciu poniżej i zszyłam zostawiając ok. 15 cm aby móc przewrócić torebkę na prawą stronę.

7.    Złożyłam dno torebki i podszewki jak na zdjęciu i zszyłam. Na początku przeszycie dna miało 10 cm, ale torebka po przewróceniu na drugą stronę nie prezentowała się zbyt proporcjonalnie, więc rozprułam i na dno przeznaczyłam 8 cm.


8.    Tak wygląda po zrobieniu dna i przewróceniu na prawą stronę:

9.    Zaszyłam otwór przez który przewracałam torebkę. Włożyłam podszewkę do środka torebki. Spięłam szpilkami brzeg torby i zszyłam 2 mm od brzegu (można pominąć ten krok).


10.    I oto efekt końcowy:



Zdjęcia innej torebki tego typu:
zakupy w kratkę,
torba dwustronna,
torba bordowa z czarnym dnem.

I jak się Wam podoba? Mam nadzieję że wszystko zrozumiale opisałam, jeśli nie to piszcie w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz