piątek, 18 marca 2016

Szyte literki - sposób 2 (+opis jak uszyć je z filcu)



Napis "Karola" zrobiłam z filcu i już niedługo zawiśnie nad łóżkiem córki :) Planuję w bliżej nieokreślonym czasie dołożyć jeszcze literki "i", "n", "k".



Literki uszyłam wg drugiego sposobu (o 2 sposobach pisałam przy okazji napisu "Helena") - na prawej stronie, tak aby szwy były widoczne.
Zrobiłam to w 100 % ręcznie, najprostszym ściegiem na świecie, czyli ściegiem przed igłą. Doszyłam ozdobne pomponiki. Kiedyś zszywałam filc na maszynie (filcowe ptaki, filcowe pacynki na palce) i też wyglądało to ładnie, a i szyje się znacznie szybciej.


Jak uszyć literki z filcu? Krok po kroku:

1. Wydrukować napis odpowiednią czcionką
(lub samemu narysować na kartce, jak zrobiłam w przypadku napisu "Helena")
- Word oferuje wiele różnych czcionek - szeryfowych i bezszeryfowych, i jest w czym wybierać, ja jednak wybrałam krój czcionki Lobster (pobrałam go ze strony: http://czcionki.com/lobster/
i zainstalowałam w katalogu z czcionkami na moim komputerze C:\Windows\Fonts),
- wybrałam rozmiar czcionki: 700, aby uzyskać po wydrukowaniu wielkości liter: duża 19 cm, mała 13 cm, ponieważ mój napis jest dość długi i zbyt duży nie będzie prezentował się dobrze w malutkim pokoju
- wybrałam pogrubienie tekstu, orientację strony - pionową i zmniejszyłam marginesy do minimum

2. Wyciąć wydrukowane literki
3. Przypiąć literę szpilkami do dwóch warstw filcu
4. Obszyć dookoła literę ręcznie ściegiem przed igłą (lub na maszynie), zostawiając otwór na przewrócenie (lub kilka otworów by było łatwiej wypełnić).
Użyłam muliny w kolorze filcu, można użyć kontrastowej.


5. Wyciąć literę ok 2 mm od zszycia

6. Wypełnić literę watą/kulką silikonową/wkładem z poduszki
7. Zaszyć otwór



Podsumowanie:

Koszt materiałów:
3 arkusze filcu formatu A3 - 3x5zł,
mulina - 3x2zł,
pomponiki na taśmie - ok 2zł,
------
co daje łącznie 23 zł

Czas: ok 4,5-5 godz na wykonanie 6 liter

Jednak wydaje mi się, że warto poświęcić swój cenny czas, bo literki robią wrażenie (przynajmniej na mnie, mężu, mamie i siostrze, bo oni już je widzieli wcześniej :p ), a wykona je każdy, nawet nie posiadając maszyny do szycia. Zachęcam!

Dajcie koniecznie znać jak Wasze wrażenia :) Mile widziane linki do Waszych literek!

Pozdrawiam
Ania


15 komentarzy:

  1. super pomysł z tymi pomponikami. Bardzo podobają mi się kolory jakiś użyłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, w pokoju będą też tiulowe pompony i chciałam aby napis pasował do wystroju pokoju :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł z wykorzystaniem pomponów :) kolorystyka też ciekawie gra ze sobą

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładne literki, świetne kolory i fajny pomysł z tymi pomponikami, a kształt też fajny, inny bo gdzie nie widzę literki to takie proste, a u Ciebie po ukosie, bardzo, bardzo mi się podobają !!!
    pozdrawiam ! '' Proste szycie z Karoliną ''

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szukałam nietypowego kształtu :))) cieszę się że się podoba :)

      Usuń
    2. No tak mi się spodobały Twoje literki, że jak pozwolisz to uszyję podobne?!!!

      Usuń
    3. szyj! jak zrobisz to się pochwal koniecznie :)

      Usuń
  4. Super wyszły :) Fajny pomysł z pomponami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z innymi komentarzami co do pomponików, bardzo fajny detal :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, świetny kurs! Może kiedyś spróbuję takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te pompony super pasują ;) nadają takiej dynamiki- chętie zawiesiłąbym taką literkę u siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. 37 year-old Geologist II Rheta Rixon, hailing from Brossard enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and LARPing. Took a trip to Quseir Amra and drives a Aston Martin DB3S. oficjalne oswiadczenie

    OdpowiedzUsuń
  9. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń