piątek, 8 lipca 2016

5 elementowa wyprawka dla maluszka

Piękne, morskie kolory przywodzą na myśl gorące lato, piaszczystą plażę i widok płynących statków w oddali. Na spacerze z dzieckiem po parku można więc przenieść się myślami w urlopowe klimaty :)


W skład wyprawki wchodzą:

1. Kocyk z bawełny oraz minky z warstwą owaty pomiędzy
Koc jest duży, ma wymiary 150x90 cm i jego przeznaczeniem jest okrycie pościeli w łóżeczku. Można go wykorzystać również jako prostą matę edukacyjną na podłogę.
Inne kocyki, które uszyłam wcześniej to np. różowy królik 4w1 lub cienki kocyk na ciepłe, letnie dni.


2. Pokrowiec na ochraniacz na szczebelki 
Można go użyć np. gdy kupiony ochraniacz nie spełnił oczekiwań wizualnych. Wtedy naciągamy pokrowiec jak poszewkę na poduszkę i "włala" - pasuje do reszty. Wymiary 180x30cm, wszyłam 8 par tasiemek do zamocowania na szczebelkach.
Inne ochraniacze na szczebelki jakie uszyłam - płaskie poduszki

3. Etui na pieluszki
Niezbędne w torbie na codziennym spacerze, w przychodni, czy w podróży do dziadków, na urlop. Wymiary to 38x25 cm, w środku 2 przegródki, całość zapinana na rzep.
Etui szyłam na wzór mojego własnego.


4. Zaczepy/zawieszka do smoczka
Uszyłam już ich kilka, jednego nie zdążyłam nawet sfotografować bo szybko zdezaktualizował się (motyw reniferów, choinki i bombek) i go wyrzuciłam. Mój pierwszy zaczep tak się zużył, że zastąpił go nowy, ale wpadł do kałuży bo zapomniałam przypiąć i się nie odeprał. Podzielił więc los reniferów i choinek.
Z praktycznych rad - polecam plastikowe uchwyty, bo w pewnym wieku dziecka, gdy wszystko ląduje w buzi, metalowe zaczepy są zbyt nieprzyjemne dla maluszka.

5. Miś do przytulania 
Najprostszy kształt to cały sekret tej maskotki. Misia narysowałam ręcznie na kartce A4, wymiary - ok 29x18 cm. Szablon stworzyłam sama podczas szycia rożka dla niemowlaka oraz misia. Pluszak został nieco odchudzony, bo pozostał mi dość wąski skrawek materiału. Na rewersie minky.
Zastanawiałam się jaką maskotkę uszyć, oprócz misia brałam pod uwagę kotka i sowę, ale ostatecznie padło na misia gdy zobaczyłam, że kotwice układają się na oczy i mordkę.


Cała piątka (a właściwie szóstka jeśli policzyć 2 zaczepy do smoczka) tworzy przytulny zestaw.



Na uszycie tego zestawu zużyłam 155x160 cm dzianiny minky i tyle samo bawełny w kotwice. Aby wykonać te 5 elementów potrzebowałam 6 godzin pracy przez 3 dni. Najbardziej czasochłonny okazał się kocyk, najprzyjemniej szyło mi się misia, a najpraktyczniejsze z tego zestawu są zaczepy do smoczka i etui na pieluszki.

Całość spakowana i czeka na odbiór. Życzę miłego użytkowania E&M&dzidziuś :)

Pozdrawiam
Ania


14 komentarzy:

  1. Świetny komplet, piękne kolorki i materiały

    OdpowiedzUsuń
  2. Misio z tymi oczkami i buzią jest przesłodki

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna ta wyprawka! Ma wspaniałe kolory!

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękny komplecik! niezwykle uroczy *,*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny komplecik, ja takie zaczepy używałam do przypinania zabawek we wózku, są pomocne gdy dziecko ma etap wyrzucania;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny i bardzo praktyczny zestaw. Pięknie wygląda to połączenie kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudeńko.takie spokojne kolory i użyteczne gadżety;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny komplet. Uwielbiam kolor miętowy 💟

    OdpowiedzUsuń
  9. Dostałam dokładnie taki kocyk jak urodziłam Synka. Mięta z kotwicami :) przepiękny jest

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę nabyć taką wyprawkę. Czy uważasz, że to dobry pomysł? Czy waszym zdaniem dobrym będzie wybór tego typu wyprawki dla niemowlaka?

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kolory, mój syn mial identyczny zestaw!

    OdpowiedzUsuń