czwartek, 25 września 2014

Jak zwęzić poszewki na poduszki i wykorzystać resztki


Odkąd rozeszło się po rodzinie i znajomych, że uczę się szyć dostaję różne ciekawe zadania, jak skrócenie, poszerzenie, doszycie, obszycie i uszycie tego czy owego. Na każdym takim "zadaniu" uczę się nowych rzeczy i doskonalę swój "warsztat" :) Ostatnio opisywałam jak wszyć taśmę marszczącą do firanki oraz jak skrócić spodnie.



Jedno z zadań dotyczyło przerobienia 6 poszewek z rozmiaru 70x80 na 50x60. Pierwsze 2 poszewki wykroiłam jak leci:
Tak obcięłam nadmiar materiału by guziki były na dole

Ale przy następnych dwóch już się zastanowiłam i okazało się że z "resztek" wyjdzie dodatkowa poszewka!
Po prawej "ścinek"

Środkowa poszewka na tym zdjęciu jest połączeniem 2 skrawków

Do przerobienia miałam jeszcze 2 kolorowe poszewki dziecięce, które nie miały guzików jak powyższe, lecz dość dużą zakładkę. Postanowiłam ją wykorzystać i doszywając jeszcze kawałek materiału (szyłam z niego pokrowiec na koszyk rowerowy: KLIK) uzyskałam 4 poszewki z 2 :)
Tak jak poprzednio przycięłam z wymiaru 70x80 na 50x60

Poszewki z odzysku: tak wyglądają po jednej stronie...
... a tak po drugiej.

W poszewkach dziecięcych zrobiłam zakładki:


Zakładka podłożona stopką do podwijania, zaoszczędziłam parę centymetrów.

na początku nie wyszło mi ukrycie szwu:

ale przy następnych poprawiłam się i wygląda to tak:


Aby uzyskać taki efekt należy złożyć materiał prawa do prawej oraz zakładkę ułożyć na wierzchu:



Ostatecznie uzyskałam 9 poszewek z 6 :) Przy tych poprawkach nauczyłam się 2 spraw: żeby najpierw pomyśleć a potem kroić materiał oraz nauczyłam się metodą prób i błędów jak ukryć szwy w zakładce w poszewce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz