wtorek, 7 października 2014

Jak oryginalnie zapakować prezent?


Do stworzenia tego woreczka wykorzystałam tkaniny, które kupiłam w Leroy Merlin jako końcówki serii.



Bardzo polecam zaglądanie do sklepów typu Obi, Leroy Marlin, do działu zasłon, bo można znaleźć perełki wśród nowych tkanin. Wyprzedażowe egzemplarze osiągają ceny do -70%, co mnie niezmiernie cieszy!


Wykonanie worka jest banalne i zajęło mi 20 minut:
- 2 prostokąty zszywam z 3 stron (mój nowiutki overlock spisuje się genialnie! choć namęczyłam się wcześniej prawie godzinę przy nawlekaniu nici),
- obszywam overlockiem górny brzeg worka i robię 3 cm zakładkę aby wciągnąć tasiemkę (w przypadku pokrowca na koszyk rowerowy, gdy nie miałam overlocka - założyłam 2x materiał aby powstał tunel).
Użyłam ozdobnego ściegu (jeden ze ściegów elastycznych w mojej standardowej maszynie):



Dlaczego opłaca się wykonać samemu opakowanie prezentu? Są 3 istotne powody :)
1) Wyjątkowy i oryginalny dodatek
Tak opakowany prezent staje się czymś wyjątkowym, ponieważ dokładamy do niego cząstkę swego serca. O wiele przyjemniej dostać coś oryginalnego, zrobionego własnoręcznie niż coś kupionego w sklepie. Miło wiedzieć, że ktoś poświęcił swój cenny czas (a obecnie wszyscy narzekają na jego brak) na zrobienie czegoś specjalnie dla mnie! Na mnie zawsze robi to wrażenie! Fakt, o wiele łatwiej iść do sklepu i kupić gotową torebkę (zachęcam chociaż do kupienie papieru ozdobnego i wstążki)
2) Wielofunkcyjność
Taka torebka może mieć wiele innych zastosowań, np. na buty do szkoły, na bieliznę do walizki, na różne domowe drobiazgi czy zabawki. Ogranicza nas tylko wyobraźnia ;)
3) Pozbycie się (tfuuu wykorzystanie!;) resztek jakie nam pozostały po innych szyciach.
Wąskie ścinki materiału można użyć na torebkę na wino. Jeszcze mniejsze skrawki - na woreczki do przechowywania gumek do włosów/biżuterii lub pakowania mniejszych prezentów.

Mamy więc same korzyści!

Czy macie inne ciekawe pomysły na opakowanie prezentów? Do czego jeszcze wykorzystalibyście taki woreczek? Zapraszam do komentowania i umieszczania linków do waszych woreczków :)

2 komentarze: